5 zaručených tipov, ako úspešne publikovať správy v médiách
Ak ste firma, ktorá sa rozhodla realizovať PR na vlastnú päsť, teda bez komunikačnej agentúry, mali by ste vedieť, že alfou a omegou úspechu je vybudovanie si kvalitných vzťahov s novinármi. Ako publikovať správy a odprezentovať vaše produkty či služby v médiách, ak ste úplný začiatočník?
V dnešnom blogu prinášame 5 zaručených tipov, ako na to.
1. Vyselektujte relevantné médiá
Začnite prieskumom médií a vyselektujte si tie, ktoré sa venujú rovnakým témam. Zamerajte sa na médiá, ktorých články sú podložené overenými informáciami a faktami. Naštudujte si, ktorý novinár sa v konkrétnom médiu venuje „vašim“ témam. Prelúskajte viacero jeho článkov a pokúste sa získať jeho kontakt.
2. Pripravte tlačovú správu pre konkrétne médium
Dajte si záležať na obsahu, text by mal byť vecný a stručný. Pripojte obrázky vo väčšom rozlíšení alebo promo video, pridajte dáta, grafy, tabuľky, aby správa bola čo najviac zaujímavá.
3. Zabudnite na hromadné posielanie mailu
Predtým, ako sa rozhodnete poslať svoju tlačovú správu na všetky vaše kontakty médií (možno aj neaktualizované), radšej zadržte! Hromadné maily pôsobia nedôveryhodne, novinári netúžia po článku, ktorý má ďalších xy médií. Väčšinou ich ani neotvoria, v lepšom prípade skončia v spame. Radšej si premyslite stratégiu publikovania šitú na mieru konkrétnemu relevantnému médiu.
4. Dbajte na personalizované oslovenie
Po dôkladnej selekcii médií a spracovaní tlačovej správy pristúpte k jej distribúcii. V tele mailu dbajte na personalizované oslovenie. Neváhajte napísať, že články daného novinára pravidelne čítate a poznáte – pokiaľ je to tak. Priložte tlačovú správu s fotkami aj dátami.
5. Follow up
Veľmi dôležitým krokom, ktorým si potvrdíme, že novinár naozaj o našom maile vie, je follow up. Kontaktujte ho telefonicky, dopytujte sa, či je správa pre neho zaujímavá a dostatočná. Na záver ponúknite možnosť doposlania ďalších informácií, ak by ich k článku potreboval.
Verím, že po dodržaní našich rád budete v spolupráci s médiami úspešný. Ak potrebujete bezplatnú konzultáciu, obráťte sa na odborníkov v našej agentúre 5ka.