Komunikačná agentúra: Áno či nie?
Ak zistíte, že s komunikačnými aktivitami vo vašej spoločnosti potrebujete pomôcť, nastal čas zamyslieť sa nad spoluprácou s komunikačnými expertmi. Komunikačná agentúra je riešením. Poradíme vám, ako na to.
Urobte si prieskum vo svojom okolí. Pýtajte sa na názory iných spoločností, ktoré skúsenosti s komunikačnými agentúrami už majú. Alebo si všimnite, kto s komunikáciou pomáha značke, ktorú máte radi, alebo ktorá na vás príjemne pôsobí. Možno tak nájdete partnera pre svoj biznis, ktorý mu dá spolu s vami ten správny komunikačný šmrnc.
Nadviazať spoluprácu s agentúrou by ste mali hlavne vtedy, keď:
- máte pocit, že robíte všetko, čo je vo vašich silách, ale aj tak nezarábate,
- potrebujete sa odlíšiť od konkurencie, byť videní,
- ste noví a plánujete vstúpiť na trh,
- potrebujete pomoc s nastavením komunikácie – predstavenie vášho príbehu v médiách, vytvorenie dôverného vzťahu s potenciálnymi zákazníkmi, prezentácia benefitov produktov a služieb prostredníctvom správnych nástrojov efektívnej komunikácie,
- predstavujete nový produkt alebo novú službu (alebo jej vynovenú podobu) a neviete ako na to,
- cítite, že potrebujete komunikačný refresh – nový nápad odprezentovania sa. Predaje klesajú, zákazníci odchádzajú inam…
- potrebujete zapracovať na zlepšení imidžu vašej spoločnosti,
- myslíte aj na plán B a chýba vám krízový plán, vďaka ktorému si dokážete udržať dobré meno a zachrániť firmu aj v čase krízy.
Ako nájsť správneho komunikačného partnera?
Tak, ako v akomkoľvek inom vzťahu, aj pri nadviazaní spolupráce s agentúrou je dôležité, aby ste si navzájom “sadli”. Aby ste pracovné veci vnímali rovnako. Takisto sa uistite, či agentúra a človek, ktorý vám bude s komunikáciou pomáhať, má potrebné skúsenosti. Jednak s jednotlivými aktivitami, ale aj s odvetvím, v ktorom pôsobíte. Urobte si prehľad o komunikačných agentúrach na trhu. Zistite, akým štýlom jednotlivé firmy pracujú a akými projektmi sa prezentujú.
Nadviazanie spolupráce s komunikačnou agentúrou
Ak už máte svojich favoritov, ste na správnej ceste. Dohodnite si stretnutie, ideálne osobné. Predstavte im svoju spoločnosť a pokúste sa zadefinovať problém, ktorý potrebujete vyriešiť. Pri nezáväznom stretnutí najlepšie zistíte, či chémia medzi vami funguje správne. Či prvé postrehy a rady, ktoré vám profesionál v komunikácii dá, je práve to, čo hľadáte. Nasledovať môže skúšobné zadanie, tender alebo aj prvý spoločný projekt (ak uznáte za vhodné).
Čo môžete od agentúry očakávať?
Hľadajte komunikačnú agentúru s dlhoročnými skúsenosťami, ktorá:
- má profesionálny a zároveň ľudský prístup, zaujímavé referencie a je rešpektovaná medzi novinármi,
- buduje vzájomné korektné vzťahy vo vnútri firmy, s klientmi, novinármi aj dodávateľmi,
- záleží jej na spokojnosti klienta, ktorý je na prvom mieste,
- kreuje stratégiu klientovi priamo na mieru,
- pracuje s kvalitnými dodávateľmi (grafici, programátori, fotografi, kameramani, copywriteri),
- prevedie vás mediálnym svetom krok za krokom, ukáže vám hodnotu, ktorú v sebe správne zvolená komunikácia ukrýva – stačí ju nájsť,
- pripraví vás na rozhovory v dôležitých médiách, vďaka ktorým sa vám otvoria nové možnosti spoluprác.
PRedstavte sa (nielen) v médiách
Za každou agentúrou stoja ľudia, ktorí vytvárajú jej hodnoty a píšu jej príbeh. Dôverujte profesionálom, ktorí vidia príležitosti a vaše silné stránky z iného pohľadu. Vďaka dlhoročným skúsenostiam dokážu nastaviť komunikáciu na mieru tak, aby ste boli videní a úspešní.